Bilgi Akımı – Yaratıcı Drama

Bilgi Akımı – Yaratıcı Drama

Hedef Kitle: İlkokul (9-10 yaş)

Etkinliğin Amacı: Bilginin bir ağ aracılığıylabaşka bilgisayarlar aktarılacağını kavramak. Bilgilerin sıralı bir biçimdekarşı tarafa gittiğini ortaya koymak.

Etkinliğin Konusu: Bilgisayar Ağları

Etkinliğin Süresi: 40 dakika (Tekrarlı olarak yapılacak etkinliklerden birinin süresi)

Kullanılacak Malzemeler: Madeni para

 

Katılımcı Sayısı: 20 (Tekrarlı olarak yapılacak etkinliklerin birine katılabilecek maksimum öğrenci sayısı)

Etkinliğin Nasıl Yapıldığı (ayrıntılı uygulama planı vb.):

Öğrenciler A ve B olarak iki grup olurlar ve önden arkaya doğru dizilerek iki sıra olurlar. Her öğrenci önündeki öğrencinin elini tutar. Oyun süresince kimse arkasına bakmamalıdır. En arkadaki öğrencilerin görevleri öğretmen kendilerine madeni parayı gösterdikten sonra önlerindeki arkadaşlarının elini sıkarak akımı öne doğru iletmektir. Akımı her alan öğrenci önündeki arkadaşının elini sıkarak akımı aktarır. Akımı en öne ilk aktaran grup bir puan kazanım. En öndeki öğrenci en arkaya geçer ve oyun tüm öğrenciler oynayana kadar devam eder. Oyun sonunda en çok puan kazanan grup oyunu kazanır.

Oyun sonunda öğrencilere bilgisayarlardaki bilginin diğer bilgisayarlara nasıl gittiği ve bilgisayar ağlarında bilginin nasıl yol aldığı sorulur ve öğrencilerin yanıtları alındıktan sonra etkinlik sona erer.

Paylaş,

Yazar hakkında

Orhan Gazi DEMİRCİ administrator

1984 Samsun doğumluyum. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar öğretmenliği 2007 Mezunuyum. Bafra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Fatih Projesi eğitmenliği görevinde bulunmaktayım. KodlaBafra yürütücülüğü 2017 yılından beri yürütmekteyim. Evli ve bir çocuk babasıyım.

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.