Paspas Programı – Yaratıcı Drama

Paspas Programı – Yaratıcı Drama

Hedef Kitle: Okulöncesi Öğrencileri

Etkinliğin Amacı: Sağa, sola ve ileri hareket eder. Bir problemin çözümüiçin gerekli algoritmayı  tasarlamak.Tasarlanan algoritmanın çözümünü grup arkadaşlarıyla birlikte test eder.

Etkinliğin Konusu: Algoritma yazma

Etkinliğin Süresi: 40 dakika (Tekrarlı olarak yapılacak etkinliklerden birinin süresi)

KullanılacakMalzemeler: A4 kâğıtları, bant, yapışkanlı kâğıtlar

Etkinliğin Nasıl Yapıldığı (ayrıntılı uygulama planı vb.):

Zemine A4 kağıtları kullanılarak bir rota çizilir (Aşağıda temsili bir rota bulunmaktadır. Amaca göre rota tasarımı değişebilir). Rotanın bir başlangıç noktası ve bitiş noktası bulunmaktadır. Başlangıç ve bitiş noktası dışında rotanın farklı yerlere giden noktaları da vardır. Öğrencilerden biri başlangıç noktasına alınır ve gözleri bağlanır. Diğer öğrencilerin amacı gözü bağlı olan öğrenciye yönergeler vererek bitiş noktasına ulaşmasını sağlamaktır. Bu noktaya giderken sağa dön, bir adım ileri, sağa dön, iki adım ileri gibi yönergeler kullanılabilir. Oyundaki kurallardan biri verilen yönergenin geri alınamamasıdır.

Bir sonraki aşamada rotanınbiçimi değiştirilir. Öğrencilerle birlikte hangi adımların takip edilmesigerektiği belirlenir ve not alınır. Gönüllü bir öğrenci rotanın başlangıçnoktasına geçer ve not alınan rotanın doğru olup olmadığı kontrol edilir.

Paylaş,

Yazar hakkında

Orhan Gazi DEMİRCİ administrator

1984 Samsun doğumluyum. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar öğretmenliği 2007 Mezunuyum. Bafra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Fatih Projesi eğitmenliği görevinde bulunmaktayım. KodlaBafra yürütücülüğü 2017 yılından beri yürütmekteyim. Evli ve bir çocuk babasıyım.

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.