Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_name() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 141

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_title() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 148

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_description() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 155

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_long_description() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 162

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_features() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 169

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_pricing_for_ui() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 176

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_manage_url() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 183
Basketbol Animasyonu – 2 – KodlaBafra

Basketbol Animasyonu – 2

Basketbol Animasyonu – 2

Scartch Hareket menüsü kullanarak sahnemizde bulunan potaya basketbol topu atılmaktadır. Koordinat girerek basketbol topumuzu potaya doğru yol alarak basket atılmaya çalışılır. Koordinatları el ile yazmaktansa önce topu ilgili yere sürükleyip daha sonra kodu alırsak topun o konumdaki koordinatları otomatik olarak yazılı gelecektir.

Sahnemiz aşağıdaki gibi oluşturularak top başlangıç noktasına sürüklenir. Daha sonra sürükle bırak yöntemi ile kodlar oluşturulur.

Basketbol Topu Oyun Sahnesi

İlk kodumuz topun başlangıçtaki büyüklüğünü ayarlar. Daha sonra top potaya doğru giderken yavaş yavaş küçültmek “-5 birim büyüt” kodu kullanılır. Böylelikle top ekrandan uzaklaşırken küçülür ve daha gerçekçi bir animasyon olur. İkinci olarak topun başlangıç noktasını belirlemek için “x:-9, y:-125 noktasına git” kodu kullanılır. Bu kod oyun her başladığında topu başlangıç noktasına koymak için gereklidir. Aşağıdaki süzülme kodları içinse topun nereye gideceği önce sahne üzerinden sürüklenir. Sonra kod olarak eklenir. Böylelikle gerekli koordinatlar otomatik koda yazılı olarak gelir. 

Basket Topu Kodlar

Yazar hakkında

Orhan Gazi DEMİRCİ administrator

1984 Samsun doğumluyum. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar öğretmenliği 2007 Mezunuyum. Bafra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Fatih Projesi eğitmenliği görevinde bulunmaktayım. KodlaBafra yürütücülüğü 2017 yılından beri yürütmekteyim. Evli ve bir çocuk babasıyım.