Ağaçtan Elma Düşme

Ağaçtan Elma Düşme

Bu etkinliğimizde scratch programında blok kodlama yöntemi ile Ağaçtan elma düşme animasyon uygulaması yapacağız. Bu etkinlikte bizim için önemli olan öğrencilerimizin ikizini yarat kod bloğunun nasıl kullanılacağını öğreneceğiz.

Sahnemizi aşağıdaki gibi bir ağaç kuklası ve bir elma kuklası ekleyerek oluşturuyoruz. Daha sonra bir elma kuklasını kodlama yöntemi 10 elma olarak çalıştıracağız. (ikizini Yarat)

Sahnemize Ağaç ve elma kuklası ekliyoruz.

Elma kuklamızın kodları aşağıdaki gibi olacaktır. Kodlarımızda ilk hareket kodumuz elmanın ağacın yapraklarından herhangi bir yerden doğmasını sağlamak için “rastgele bir sayı tut” kodu kullanıyoruz. Kodun için yazdığımız koordinatlar ağacın yapraklarının bölgesel değerleridir. Mouse ile ağacın yapraklarının en uç köşelerdeki koordinatlarını bulabiliriz.

Elma Kuklası Kodları

Bayrağa tıklayınca elma kuklası ağaçtan herhangi bir noktadan başladıktan sonra elma yükseklik konumu (y konumu) -150’den küçük olana kadar y konumu -5 azalarak yere düşecek.

Elma sayısının 10 tane olması için ayrı bir bayrağa tıklama kodu ile 9 defa ikizini yaratıyoruz. İkiz yaratma işlemini “0.5” saniye aralıklarla yaparak elmaların aynı anda değil farklı zamanlarda düşmesini ayarlıyoruz.

İkiz olarak başlatıldığında ise elmanın düşme ile ilgili kodlarını kopyalayarak her ikiz kukla için çalışmasını sağlıyoruz. Düşen elmalar yerde birikiyor.

Paylaş,

Yazar hakkında

Orhan Gazi DEMİRCİ administrator

1984 Samsun doğumluyum. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar öğretmenliği 2007 Mezunuyum. Bafra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Fatih Projesi eğitmenliği görevinde bulunmaktayım. KodlaBafra yürütücülüğü 2017 yılından beri yürütmekteyim. Evli ve bir çocuk babasıyım.