Hesap Makinesi Yapalım

Hesap Makinesi Yapalım

Scratch programıyla dört işlem yapabilen basit bir hesap makinesi yapalım. Önce sahnemizi ayarlayacağız. Hazırsanız başlayalım.

Oyun Sahnemiz

Oyun için öncelikle sahnemize 4 adet buton ekledik. Kuklalardan seçtiğimiz butonu farklı renklerde ve farklı yazılarla ayarladık. Sahne üzerinde yukarıdaki gibi dizilim tercih ettik.

Topla Kuklasının Kodları

Kodlarımız butonlara basılarak çalışması için, “kukla tıklanınca” kodu altına diğer kodlarımızı yazıyoruz.

“…. diye sor ve bekle” kodu ile kullanıcıdan ilk sayıyı girmesini istiyoruz. Bunu veri blokundan ilksay adlı değişkenimize aktarmak için “ilksay 0 olsun” kodunun içine yanıt değerini sürüklüyoruz. 
“…. diye sor ve bekle” kodu ile kullanıcıdan ikinci sayıyı girmesini istiyoruz. Bunu veri blokundan ikincisay adlı değişkenimize aktarmak için “ikinci 0 olsun” kodunun içine yanıt değerini sürüklüyoruz.

Son olarak “Merhaba de 2 saniye” kodunun içinde işlemler blokundan aldığımız toplama işlemi içerisinde değişkenleri topluyoruz. Kullanıcıya bu şekilde sonucu göstermiş oluyoruz.


Çıkar Kuklasının Kodları

Topla kuklasında yazdığımız kodların aynısı sadece işlemler kısmından toplama işlemi yerine çıkarma işlemi kullandık. Topla kuklası üzerindeki kodları sürükleyerek diğer kuklalara atabilirsiniz. Sonrasında sadece işlemler ile ilgili kısmı değiştirmeniz yeterli olacaktır.

Çarp Kuklasının Kodları
Böl Kuklasının Kodları
Paylaş,

Yazar hakkında

Orhan Gazi DEMİRCİ administrator

1984 Samsun doğumluyum. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar öğretmenliği 2007 Mezunuyum. Bafra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Fatih Projesi eğitmenliği görevinde bulunmaktayım. KodlaBafra yürütücülüğü 2017 yılından beri yürütmekteyim. Evli ve bir çocuk babasıyım.