Tuğla Kırmaca Oyunu

Tuğla Kırmaca Oyunu

Oyunumuzda yukarıdan aşağı düşen topu çubuk yardımıyla yakalamaya ve çubuğa çarptırarak yukarıdaki  tuğlaları kırmaya çalışacağız. Her tuğla kırdığımızda puan alacağız. Eğer yukarıdan düşen topu yakalayamazsak yere çarparsa oyunumuz bitecek. Aynı zamanda tüm tuğlalar kırıldığında da oyunumuz bitecek. Şimdi nasıl yapıldığını aşağıdan adım adım takip edelim.

Oyun Sahnemiz ve Kuklalar

Oyunumuza önce yeni sahne çizerek başlıyoruz. Sahnemizde alt kısımı farklı renkle çizgi şeklinde çizmemiz ileride topun yere değmesini algılamamız için önemli. Yeni Sahne çizmek için Yeni Dekordan fırça simgesine tıklayınız.

Sıra geldi tuğla çizmeye bunun için yeni kukla çiziyoruz. Yemi kukla çizmek için yeni kukla bölümündeki fırça simgesine tıklamak yeterli. Tuğla için dikdörtgen bir şekil çizmeniz yeterli olacaktır.

Tuğlamıza sahne üzerinde başlangıç noktası ayarlıyoruz.
İkizi yaratılmış tuğlalar.
Tuğla Kodu

Tuğlamızın başlangıç noktasından başlayarak 8 defa ikizini oluşturmasını sağlıyoruz. Tabi burada ikizlerimizin yan yana olması için her ikiz yaratma işleminden sonra tuğlamızın X konumunu 52 birim artırıyoruz. Burada dikkat etmeniz gereken tuğlanın büyüklüğüne göre 52 değeri değişebilir. Hatta siz tuğlayı çok büyük çizdiyseniz belki 4 kere ikizini yaratmak yetebilir.

Tuğla Kodları

Sahnemizde tek sıra tuğladan daha fazlası lazım o yüzden şimdi aynı ikizini yaratma kodu ile ikinci sıraya da tuğla koyacağız. Bunun için dikkat etmemiz gereken tek nokta bizim asıl olan ilk tuğlamızı başlangıç noktasından belli bir birim aşağıya çekmek. Bunun için başlangıç noktasına gitmesi için belirlediğimiz kodu kopyalayıp y konumunu 30 birim azaltmak. Yine burada sizin çizdiğiniz tuğla daha büyükse 30 dan fazla aşağı inmeniz lazım olabilir. Peki neden ilk ikiz yaratma kodumuzun tekrar sayısını 8’den 9’a çıkardık; çünkü sondaki asıl tuğlamızı aşağı sıraya taşıdık. Bu yüzden bir eksik kalmasın diye onun yerine de ikiz sayısını artırdık.

4 Sıra olarak kopyalanan tuğla kodları

Burada oyun sahnemize 4 sıra tuğla koymak için kodlarımızı devam ettirdik. Sondaki ikizini yaratma kodumuzun tekrar sayısının bir eksik olması orada kopya tuğlalar dışında asıl tuğlamızında olmasındandır.

Paddle Kodları (Çubuk)

Yukarıdaki paddle kodlarımız klavye üzerinden sağ ve sol tuşa basarak paddlemızın hareket etmesini sağlıyoruz.

Top Kodları
  • Topumuza önce sahnede tuğlaların altından başlaması için belirli noktadan başlatmak için “x:-8 y:23 noktasına git” kodumuzu kullandık.
  • Topun aşağıya rastgele bir açı ile gitmesini sağlayacak kodumuzu yazdık. (120 ile 230 arasında sayı tut ve yönüne dön)
  • Sürekli tekrarla kodunun içinde topumuzun sürekli olarak 5 adım giderek hareket etmesini sağlıyoruz. Kenara gelirse sekmesi için, kenara geldiysen sek kodunu kullanıyoruz.
  • Sürekli tekrarla içinde iki tane Eğer koşulumuz var. Bunlar topumuzun çubuğa çarpması ve tuğlaya çarpması durumunda ters açı ile geri sekmesi için kullanıyoruz. Bunun için 180 dereceden topun geliş açısını çıkartmamız yeterli olacaktır.
  • Oyunumuz bitmesi için iki olayımız var. Birincisi oyun esnasında topumuz zemine değerse bunu ayırt etmek için kırmızıya boyamıştık. İkincisi ise tüm tuğlaların Kırılması durumunda oyunumuz bitiyor. Her Tuğla için 1 puan ayarladık.
  • Oyunun bitmesi iki koşuldan hangisi gerçekleşirse Hepsini Durdur kodunu kullandık. Sizler bunun yerine haber salma kodu ile Game Over ekranı yapabilirsiniz.
Tuğla Kodunun Tamamı
  • Bu oyunda size en zor ve karmaşık kodlarımız tuğla kodları gelmiş olabilir. Fakat mantığını anlarsanız karmaşık olduğunu göreceksiniz.
  • Asıl tuğla kodumuzda ve ikizlerini yarattığımız kodlarımızda top tuğlalara çarparsa Puan değişkenin 1 puan artmasını sağlıyoruz.
  • Aynı zamanda top asıl tuğlamıza çarptığında gizlenecek. Tabi bu durumda oyun yeniden başladığında görünmesi için başta görün kodu koyuyoruz.
  • İkizler içinse ikiz tuğlaya çarptığında bu ikizi sil kodunu koyuyoruz.
Oyunun Son Görüntüsü
Paylaş,

Yazar hakkında

Orhan Gazi DEMİRCİ administrator

1984 Samsun doğumluyum. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgisayar öğretmenliği 2007 Mezunuyum. Bafra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Fatih Projesi eğitmenliği görevinde bulunmaktayım. KodlaBafra yürütücülüğü 2017 yılından beri yürütmekteyim. Evli ve bir çocuk babasıyım.