Ping-Pong

Ping-Pong

Ping Pong oyununu Micro:bit ile yapacağız. Giris, top ve cubuk adında 3 adet kuklamız vardır.

Öncelikle kukla ve dekoru ekleyiniz. Bunun için scratchın kendi kütüphanesini kullanabilirsiniz.

Kuklalar

Başlangıç yönergesi için “giriş kuklasına” aşağıdaki  komutları verelim.

Giris Kuklası

Burada ilk olarak oyunun başlaması için kullanıcının Micro:bitten A düğmesine basması gerektiğini Micro:bit akranında gösteriyoruz. A düğmesine basıldığında “başla” haberini salıyor ve micro:bit ekranını temizleme komutunu ekliyoruz. (Temizle komutu kullanılmazsa ekranda sürekli olarak A düğmesi gösterilir. Bu durum kullanıcıyı yanıltabilir.)

Sonrasında çubuk şeklinde bir kukla ekliyoruz.

Bu kukla “başla” haberini aldığında aktif olacak. Çubuk Micro:bitin düğmelerine basılmasıyla veya sağa sola eğilmesiyle hareket edecektir. Elimizdeki Micro:bit sağ yöne eğildi veya B düğmesine basıldı ise sağ tarafa, Micro:bit sol tarafa eğildi veya A  düğmesine basıldı ise sol tarafa hareket edecektir.

Son olarak top kuklasını ekliyoruz ve bu kuklaya Micro:bitten A düğmesine basıldığında çalışması için kodları yazıyoruz. Toplamda kullanıcının 3 can hakkı vardır. Can=0 olduğunda oyun biter ve Micro:bit ekranında üzgün yüz gösterilir.

Yazar hakkında

Emine ALTUN editor

Bafra Gül-Nusret Kural Ortaokulu Bilişim Teknolojileri Öğretmeni