Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_name() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 141

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_title() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 148

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_description() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 155

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_long_description() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 162

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_features() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 169

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_pricing_for_ui() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 176

Strict Standards: Static function Automattic\Jetpack\My_Jetpack\Product::get_manage_url() should not be abstract in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php on line 183

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php:141) in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/pe-recent-posts/pe-recent-posts.php on line 21

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/jetpack/jetpack_vendor/automattic/jetpack-my-jetpack/src/products/class-product.php:141) in /home/kodlabaf/public_html/wp-content/plugins/pe-recent-posts/pe-recent-posts.php on line 21
Topu Yakala! – KodlaBafra

Topu Yakala!

Topu Yakala!

Daha önce Scratch ve Micro:bit’i bir arada kullanarak yaptığımız Pong oyununu biraz değiştirerek sadece Micro:bit ekranında oluşturacağız. Micro:bit’in en üst satırında rastgele bir sütunda bir sprite(Top) oluşacak ve belirlenen hızda aşağı doğru düşecek. Aşağıda oluşturulan çubuk şeklindeki sprite dokunduğunda kurtarmış olacak ve puan kazanacak. Eğer sprite (Top) aşağı düşerse puan kaybedecek ve bir can hakkı gidecek. En alttaki sprite kullanıcı tarafından A ve B butonları ile sağa sola hareket ettirilerek düşen Top karakterinin kurtarılması hedeflenecek.

Simülatöre ulaşmak için tıklayınız.

İlk aşama olarak  micro:bit’in en alt satırında iki adet yan yana sprite oluşturacağız. (Burada neden ledyak komutu değil de sprite komutunu kullanıyoruz diye aklınıza gelebilir. Sprite oluştur komutu bize oluşturulan ledi kontrol etmemize imkan verecektir. Yani sağa gitme ,sola gitme, dokunma gibi kontrolleri sağlamamıza imkan verecektir.) Sağda oluşturulan sprite sagled değişkenine, soldaki sprite solled değişkenine atacağız. En altta olacağı için Y konumu 4 olarak sabit kalacak, artırma ve azaltma işlemini sadece X konumu üzerinde yapacağız. Burada da mantık A butonuna bastığımızda sola doğru hareket istediğimiz için X konumu 0’dan büyükse -1 olarak değiştirecek. Aynı şekilde B butonuna bastığımızda spritelerin sağa doğru hareketiniz istediğimiz için X konumu 4’ten küçükse, X konumunu +1 olarak değiştirecek. Böylece sağa sola hareket etmiş olacak. Ayrıca oyun başlangıcında  can değişkenini 3’e, puan değişkenini ise 0’a eşitliyoruz.

İkinci aşamada Micro:bit led ekranının en üstünde rastgele bir konumda bir sprite oluşturacağız. Bu sprite ise top adında bir değişkene atacağız. Sprite oluştururken en üstte olmasını istediğimiz için y konumunu hep 0 , x konumunu ise rastgele yapacağız. Böylece en üstte oluşacağını bilecek ama hangi sütunda oluşacağını bilemeyeceğiz. Aşağı düşme hareketi için topun Y konumunu 1 er artırarak bu işlemi 4 kez tekrarlatacağız. Böylece sprite en alta kadar inmiş olacak. Düşme hareketi gösteren sprite yani Top karakteri sagled veya solled spritelerinden herhangi birine dokunursa puan artacak ve program devam edecek. Eğer yere düşerse puan azalacak ve bir  can kaybedecek. Can değişkeni 0’a eşitlendiğinde ekranda puan görünecek ve oyun bitecek. Ayrıca kullanıcı oyunu kendisi bitirmek isterse A ve B butonlarına beraber bastığında puanı görüntülecek ve oyun bitecek.

Sizler bu oyunu süre değişkenine bağlayarak, sesler ekleyerek veya düşme hızını artırarak geliştirebilirsiniz..

Yazar hakkında

Emine ALTUN editor

Bafra Gül-Nusret Kural Ortaokulu Bilişim Teknolojileri Öğretmeni